donderdag, februari 25, 2010

Taart 2

Omdat mijn eerste taart met fondant niet echt een succes was... nou ja, voor mij dan. Mijn man en kinderen vonden hem echt super lekker en ok, dat was hij ook wel, maar ik vond het werken met fondant erg lastig en was totaal niet tevreden over hoe het eruit zag en toen ook nog eens de botercreme niet wilde lukken was ik er wel klaar mee...
Maar goed, voor mij was nummer 1 dus niet echt OK, dus bedacht ik iets anders... Ik heb zelf MMF gemaakt. Wat een plaksooi, maar goed... Het werkte een stuk beter dan gewoon fondant. Alleen daarom was ik al enthousiast! Het uitrollen ging echt stukken beter en daarom is deze taart ook wat beter bekleed. Ik heb nu ook een iets kleinere vorm gebruikt(20 cm). Deze was wat hoger en daarom lukte het nu ook om hem 2 keer door te snijden. Ruben wilde graag een vulling van slagroom en aardbeienjam, dus dat hebben we gedaan.
Ik heb Royal Icing gemaakt en daar toefjes van op de rand gemaakt.
En toen... moesten we wachten tot 's avonds tot de visite kwam... Dat vonden de kids nog het moeilijkste! haha... Ik ben echt heel tevreden over deze taart. Natuurlijk valt er nog heel veel aan te verbeteren, maar als ik bedenk dat dit mijn tweede taart pas is.... ben ik best blij met mezelf!

1 opmerking:

Nancy Kers zei

Hoi Astrid,
Ik zat even door blogs heen te bladeren en kwam toevallig op jouw blog. Ik ben ook altijd super veel bezig met bakken en vond dat je deze site even moest bekijken voor decoratie inspiratie. Ik werd er heel blij van in ieder geval.
http://www.bakerella.com/
Veel succes!
groetjes Nancy Kers