zaterdag, februari 20, 2010

Eerste taart-deel 2

Het is echt zo leuk om bezig te zijn met taarten!! Maar ik kan er eigenlijk ook best onzeker van worden... Doe ik het wel goed? Heb ik wel het goede recept? Kan ik dit wel?... Maar goed, ik ben van start gegaan, dus vandaag ging ik verder!

Als eerste de taart in lagen snijden. Dat ging eigenlijk verbazingwekkend goed! Omdat de taart iets naar binnen was gezakt lukte het niet om 2 keer te snijden, maar voor een eerste keer was ik tevreden. Ik heb de taart gevuld met banketroom en kersenvlaaivulling (normaal doe je 2 lagen, maar nu dus 2 vullingen op 1 laag...). Daarna afsmeren met botercreme, dat ging ook aardig...
Toen het fondant rollen... Erg jammer dat de fondant vrij stug was, want nu was het erg breekbaar. Ook kwam ik er al snel achter dat ik lang niet genoeg had voor mijn taart, maar ach... Ik ging gewoon door. De fondant is wel gescheurd met het aanbrengen, dus een volgende keer ga ik maar marsepein proberen (of kant en klare fondant kopen).
Om wat schoonheidsfoutjes te camoufleren wilde ik nog botercreme-extra gebruiken. Helaas bleef deze veel te zacht, maar ik weet dat het andere recept wat ik heb voor botercreme wel werkt, dus die gebruik ik de volgende keer!
Omdat alles een beetje mislukt was heb ik maar besloten om deze taart niet weg te geven (was ik eerst wel van plan, want morgen hebben we een verjaardag en dacht dat een taart wel leuk zou zijn, maar helaas...). Daarom heb ik deze taart maar nummer 1 genoemd i.p.v. dat ik nog een leuke decoratie probeerde te maken...
We gaan de taart straks gewoon lekker zelf testen!

Gisteren trouwens ook nog een geboorte-kaartje gescrapt... Erg simpel, maar dat vond ik wel mooi..

Geen opmerkingen: