woensdag, januari 15, 2014

Daar ben ik weer...

Na heel lang er tussen uit te zijn geweest wil ik nu toch weer beginnen met zo af en toe een blogje te plaatsen. Gewoon omdat ik het leuk vind om mijn gedachten te delen, foto's te plaatsen en dat soort dingen.

Laat ik dan maar beginnen met de Malteser-cake die ik gister heb gemaakt.
Super simpel en erg lekker! Het is niet echt een cake, maar goed, ik zou ook niet weten hoe je het anders zal moeten noemen. Misschien heb ik ook een iets te grote vorm gebruikt, maar ach...
Ik heb hem gemaakt omdat Marco gister jarig was en hij had eerder al eens laten weten wel eens een Malteser-cake te willen eten... En ja, wat doe je dan als moeder...je gaat op zoek naar een recept en dan aan de slag...





Malteser cake


Een heerlijk, gemakkelijk recept dat je binnen 20 minuten klaar hebt en waar geen oven aan te pas komt!
Voorbereiding
Vet de (cake)vorm in en verkruimel de biscuitjes.
Bereidingswijze
Smelt de boter, de melkchocolade en de siroop in een magnetronschaal op een lage stand (350 watt). Kijk uit voor aanbranden! Au bain marie smelten op het (gas)fornuis kan natuurlijk ook. Voeg de biscuitkruimels toe, en roer goed door. Voeg dan de Maltesers toe, maar zorg er voor dat ze niet te veel smelten, want het ziet er leuk uit als er hele bolletjes Malteser in de cake zichtbaar zijn.

Kiep daarna de hele massa in een ingevette (cake)schaal, en zet deze een paar uurtjes in de koelkast. Laat het niet té  hard worden, want dan wordt snijden een beetje lastig.
Serveertips
Snijd er (kleine), bijvoorbeeld vierkante plakjes/stukjes van, want dit is een calorie-overdose!
En dit is dan het resultaat:
Al met al een geslaagd experiment, maar toch ga ik nog een keer verder kijken naar een ander recept met maltesers... Iets wat iets meer een cake is....

1 opmerking:

Scraptick zei

Welkom terug. Dus ook niet meer aan de Scrap. Het haken is weer in de mode, maar dat heb ik al lang genoeg gedaan. Ik ga uw blog weer volgen. Veel succes.