maandag, januari 20, 2014

Badkamer

Na een vervelende lekkage van onze douche ( het water liep langs de muur van de woonkamer naar beneden...) zijn we begonnen met het vernieuwen van onze badkamer. Eerst natuurlijk alle tegels van de muur... Daar zijn we mee begonnen rond Sinterklaas. Na de tegels ging ook het plafond eruit. Zo kwamen we er achter dat een klein muurtje, geen draagmuur was...muurtje er dus maar uit... De vloertegels zouden we laten zitten en de nieuwe tegels er overheen leggen. Maar door het weghalen van het muurtje bleek dat er hoogte verschil was tussen de douche en de rest van de vloer. Douche vloer er dus ook maar uit.... Wat je allemaal wel niet tegen komt als je ergens aan begint...pfff. Maar goed, toen alles kaal en eruit was...bedachten de mannen(= mijn man en een vriend) dat ze eigenlijk helemaal geen tijd hadden voor een verbouwing... Eerst dus de feestdagen voorbij laten gaan en dan in januari aan de slag. Vorige week zou het gaan gebeuren...de mannen hadden 3 dagen achter elkaar om flink aan de slag te gaan... Nu gaan we meters maken, dacht ik...
De eerste dag zijn ze bezig geweest met alle leidingen en afvoeren... Werk waar heel veel tijd in gaat zitten...toen nog een dag bezig met afvoertjes en platen tegen de muur schroeven...
En de laatste dag werd er nog een beton vloertje gestort... Voorlopig kan ik dus nog niet douchen... Maar goed, als het straks af is.....dan ben ik zo vreselijk toe aan een lekkere lange warme douche! Nog even volhouden...testje in geduld...

1 opmerking:

Scraptick zei

Bij deze wens ik u veel succes, want bij ons was het na drie weken klaar. Sterkte dus.