zondag, april 17, 2011

Bruidstaart

Wat een stress! Voor de aller eerste keer een bruidstaart maken is zooooo spannend!
Gelukkig kan ik nu zeggen dat het allemaal goed is gegaan. Mijn planning klopte en alles was op tijd klaar.
De bruiloft was vrijdag 15 april. We hadden met het zaaltje voor de feestavond afgesproken dat we de taarten voor 's avonds al op donderdagavond zouden brengen. Op de vrijdag hadden we daar gewoon geen tijd voor en dat zaaltje zou pas 15.30 uur open gaan. Ik kan nooit de hele dag de taarten goed houden in de auto, dus het was goed dat we die al ervoor konden brengen. Die taarten waren vrij simpel, maar door het plaatje met de initialen erop was het toch leuk. Ze waren gevuld met zwitserseroom en aardbeienjam.
En toen de bruidstaart. Het bruidspaar wilde graag een taart met 4 lagen, waarvan de bovenste een hartvorm zou zijn. Ik heb ze bekleed met witte marsepein en gespoten met pearl-spray. Rond de taarten een lint in de zelfde kleur blauw als die gebruikt was voor de trouwkaart( viel nog niet mee om dezelfde kleur te vinden, maar uiteindelijk toch gelukt!). In 2 taarten heb ik een reliƫf gemaakt en de andere 2 taarten waren glad met aan de zijkanten pareltjes. Natuurlijk nog een bruidspaartje voor bovenop en klaar! Ik heb de taarten los meegenomen naar het huis van de bruid en daar in de keuken de taart gestapeld. Uiteindelijk was ik best tevreden met het resultaat.
En toen ik van verschillende mensen erg lovende woorden mocht ontvangen wist ik dat deze missie geslaagd was!
We hadden verder ook een prachtige dag met mooi weer. Ik lag vreselijk laat pas op bed, maar het was echt een geslaagde dag!

Geen opmerkingen: