dinsdag, februari 25, 2014

Echo van pijn

Hij ziet het niet.
Maar ik voel een steek door heel mijn lichaam gaan...
Het is maar een heel klein dingetje...
Maar bij mij komt heel mijn lijf in opstand...
Een moeder geeft een andere moeder een uitnodiging voor een partijtje van haar zoon...
Niet aan mij...
Mijn zoon mag niet komen...
Weer niet...
Het steekt in mij...
En er komt een echo van pijn uit mijn verleden en neemt de overhand...
IK voel me afgewezen...
Stom dat het zo werkt...

Gelukkig ziet hij het niet...
Maar diep van binnen voelt hij het wel.
Het komt niet altijd aan de oppervlakte.
Maar ik weet dat hij het voelt.
En zijn pijn weergalmt door mij heen.
Mijn moederhart breekt...

Ik heb het al zo vaak gehoord...
"Het is een lief kind, MAAR..."
Ik hou niet van MAAR!
Het is een lief kind!
Hij is anders, net als ieder kind!
Hij is bijzonder, net als iedereen!

Echo's van pijn galmen lang na...
Ik voel dit nog wel even...
Maar gelukkig gaat dit vandaag aan hem voorbij...
Hij ziet het nu niet...
Maar mijn hart huilt...

1 opmerking:

Hinke zei

Mooi en heel herkenbaar.