maandag, november 15, 2010

Raar weekend

Alles bij elkaar was het een raar, bijzonder, druk, bewogen weekend. Laat ik bij het begin beginnen... Vrijdag was ik jarig! 35 jaar...wat een leeftijd... Omdat we vrijdagavond en zaterdag naar een huwelijks-seminar zouden gaan hadden we al bedacht om mijn verjaardag vrijdag-overdag en zondag te vieren. Aan het begin van de week leek het erop dat alles gewoon soepel zou verlopen. Maar op dinsdag kregen wij het bericht dat de oma van Hendrik-Jan op 94 jarige leeftijd was overleden. En jawel, het condoleren op vrijdagavond en de begrafenis op zaterdagochtend... Heel de planning voor het weekend kon dus weer worden aangepast. De verjaardag kon gewoon doorgaan zoals we hadden bedacht, maar tja...dat huwelijks-seminar... We wilden daar erg graag heen, maar hoe gingen we dat nu doen? We besloten dat Hendrik vrijdagavond alleen naar het condoleren zou gaan en dat ik dan alvast naar het seminar zou gaan en dat Hj dan later zou komen.
Op vrijdag was het gezellig druk voor mijn verjaardag. Ik had een gewone monchou-taart gemaakt en een taart met een vulling van kaneel-botercreme, gebakken appeltjes en appeltaartyoghurt.
Deze viel erg in de smaak! 'sMiddags kwam mijn zusje en zwager en die zouden ook blijven eten. Super gezellig. Alleen was het ineens half 7 en hadden we nog niet gegeten. HJ is dus maar niet naar het condoleren geweest, want dat was eigenlijk niet meer haalbaar en omdat we iedereen de volgende ochtend weer zouden zien... We zijn dus vrijdagavond samen naar het seminar geweest en dat was een hele goede avond.
De volgende ochtend hebben we eerst Jesse naar de oppas gebracht en toen zijn we naar de begrafenis geweest. Dit was heel dubbel, want op zich waren we niet zo onwijs verdrietig om oma, want 94 is gewoon een mooie leeftijd, maar meer kwam het verdriet van het missen van HJ zijn moeder. We hebben dus best wat zakdoekjes moeten gebruiken.
Met de lunch waren we weer in de Brug en hebben we de middag van het huwelijks-seminar nog kunnen volgen. Aan het eind van de middag kwamen we thuis met een heel vol hoofd.
Hendrik is nog even boodschappen gaan doen en na het eten ben ik nog even de keuken in gegaan, want omdat de taart vrijdag wel erg hard was gegaan heb ik nog maar een taart extra gemaakt. Erg lekker met chocolade-botercreme en speculoos-slagroom.
Het was maar goed dat ik die nog extra had gemaakt, want zondagavond was alles op! Er is nog maar 1 stukje van de roze-sterren-taart (gevuld met aardbeienjam en aardbeien-botercreme) over, dus die neem ik straks nog even bij de koffie.
Zondagochtend hebben we een hele bijzondere dienst gehad. Ook hier had ik weer aardig wat zakdoekjes nodig, maar dat is niet erg. Het was gewoon heel mooi en goed. God is goed!
's Middags nog visite en als laatste 's avonds mijn ouders. Ik ben goed verwend met leuke cadeautjes, cadeaubonnen en kaartjes. Echt jarig dus.
En nu is het maandagmiddag en heb ik even tijd voor mezelf. Heerlijk. Er is nog genoeg om over na te denken na zo'n weekend. En nu Jesse lekker op school zit doe ik even lekker niets en ga straks even het dorp in!

Geen opmerkingen: