maandag, maart 15, 2010

12 JAAR!!!

Het is echt ongelofelijk, maar Ruben is dit weekend al 12 geworden! Daarbij komt ook gelijk dat ik dus al 12 jaar moeder ben! En als je dan in je kraambed ligt komen er mensen langs en je krijgt veel kaartjes waarop staat; geniet ervan... Nu, 12 jaar later, moet ik daar vaak aan denken... Genieten is niet altijd makkelijk... Wanneer geniet je genoeg? Wat is genieten eigenlijk? Ik heb wel altijd heel bewust de dingen meegemaakt. Ik kan nog heel veel dingen terug halen en nu verschijnt er dan wel een glimlach op mijn gezicht, maar op het moment zelf echt niet... Ruben heeft veel gehuild als baby, heeft als oudste alles voor het eerst moeten ontdekken. Hij is uit een boom gevallen. Hij is een keer met een buurjongen in Vlaardingen de dijk afgelopen tot bijna Delft... In Nieuwkoop is hij een keer gaan fietsen naar Alphen aan den Rijn...
Dingen waar ik nu om kan lachen en waarin ik wel zijn ontdekkings-geest herken en bewonder, maar op het moment zelf...pfff.
Maar goed, nu dus 12 jaar! We hebben zaterdag een hele gezellige dag gehad en hij was blij met iedereen die langs kwam. Voor dit feest moesten er natuurlijk taarten gemaakt worden!
Ruben had op de site van Donald Duck een recept gevonden voor een slagroomtaart. Die gingen we maken. We hebben in plaats van aardbeien (nu nog veel te duur en lang niet zo lekker als straks in de zomer!) aardbeienjam gebruikt, bananen en slagroom. Hij smaakte echt verbazend goed! Ik was zeer tevreden
Zelf wilde ik erg graag een fondant-taart maken. Ik vind die zo super lekker en ik kan weer eens een nieuwe vulling uitproberen. Dit keer heb ik gekozen voor Lemmon-curd met mandarijntjes en een laag lemmon-slagroom. Echt een hele lekkere frisse smaak! Donderdag waren de nieuwe kleurtjes binnen gekomen, dus kon ik gebruik maken van lekker helder blauw.
Als laatste wilde ik nog een keer proberen om een mokkataart te maken. Ook dit keer smaakte hij onwijs goed, maar geen echte mokka... Nou ja, dan noem ik het gewoon geen mokkataart meer en is het gewoon een erg lekkere taart. Ik heb hem overgoten met ganache en gevuld met chocopasta en bokkepootjes-slagroom.
Ik heb erg veel complimenten gekregen en iedereen heeft genoten van een lekker stukje taart!

Geen opmerkingen: